Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Jaka dachówka?

Data dodania: 2015-03-01
wyślij wiadomość

Witam Waszystkich w pierwszy dzień metoorologicznej wiosny :)

Przed nami trudny wybór, chyba jeden z trudniejszych ;/ Dziś w temacie DACHÓWKA !

Proszę o opinie wszystkich tych, którzy coś nie coś wiedzą o naszych wybranych typach:)


1. Roben/Monzaplus antracytowa angobowana

blog budowlany - mojabudowa.pl


 2. Roben/Piemont antracytowa angobowana

blog budowlany - mojabudowa.pl


3. Wienenberger/Koramic/Rensansowa Alegra 9 antracytowa angoba

blog budowlany - mojabudowa.pl

Interesuje nas głównie dachówka w kolorze antracytowym, niekoniecznie z połyskiem. Może macie jakieś inne typy???

Jesteśmy dopiero na początku "dachowej" przygody i rozeznania w temacie raczej u nas brak, także bardzo Was proszę o opinie i komentarze !

Pozdrawiam już wiosennie, M.


29Komentarze
asmat  
Data dodania: 2015-03-01 20:09:26
W sumie my dachówkę wybraliśmy z dnia na dzień, padło na robena piemont i jesteśmy zadowoleni. Ładnie prezentuje się na dachu jak na tego typu dachówkę. Jeśli nie chcecie karpiówki czy płaskiej to polecam. Osobiście ponownie wybrałbym piemont z tego rodzaju dachówek. Dachy mamy podobnego typu :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-01 20:20:01
Właśnie wyszperałam u Was we wpisach ten odpowiedni:) dachy rzeczywiście dość podobne, a dachówka prezentuje się całkiem , całkiem tylko kolor czarny:)
odpowiedz
Odpowiedź do asmat
Data dodania: 2015-03-01 20:13:58
A czemu nie monza plus :) ????
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-01 20:15:46
Nr 1 to właśnie monza plus, chyba, że chodzi Ci o jakąś inną?
odpowiedz
Odpowiedź do bubulowe64
marki7
Data dodania: 2015-03-01 21:17:04
u nas będzie roben monzaplus antracytowa. w hurtowni mówili że to dobra dachówka i sporo tańsza niż creaton...
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-01 21:35:43
Ja na swoim dachu mam monzę antracytową. Myślę, że dachówka dobra. Dużym plusem robena jest cena i szybka dostępność akcesoriów tj kominków wentylacyjnych itp. Creaton te rzeczy ma 2-3 razy drożej i czas oczekiwania kilka tygodni.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-01 21:35:45
My mamy Piemonta antracytowego, drugi raz raczej też byśmy się na nią zdecydowali:) Każdy kto ogląda nasz domek, chwali dach, wiec innym też podoba:) dekarze też na nią nie narzekali:)a i cena jest ok Pozdrowienia
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-01 21:54:41
Już sobie obczaiłam u Was tą dachóweczke:)Kurcze coś czuję , że to będzie naprawdę ciężki wybór. A może decydująca będzie cena? Zobaczymy....
odpowiedz
Odpowiedź do groszek2
Data dodania: 2015-03-01 22:10:35
Oj przyzwyczajaj się, im dalej tym więcej takich decyzji do podjęcia, albo kilka na raz ja ja teraz:) jest ciekawie, pozdrowienia
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-03-01 21:38:04
Ja mam Piemont antracyt angoba.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-01 21:56:01
Wasz dom jest jak z obrazka, pewnie i ta dachówka dodaje mu uroku ;)
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2015-03-01 21:39:42
Polecam creaton titania - ekipa od dachu bardzo zachwalała ta dachówkę - bardzo dobra jakość za rozsądna cenę.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-01 21:57:15
Całkiem zapomniałam o tej dachówce... już lece na Wasz blog zobaczyć jak się prezentuje :)
odpowiedz
Odpowiedź do domprzypastelowej
Data dodania: 2015-03-02 11:07:40
Zastanów się dwa razy nad Creatonem.. robi bardzo wadliwą dachówkę.. Pastejowej się udało.. Kolega kupił.. i po pół roku dachówka wyglądała jakby ktoś na nią wylał mega dużo mleka.. Kumpel się nadzwonił.. nawściekł.. ile nerwów..kosztowała go reklamacja.. Przy wyborze odrazu stanowczo Nam odradzał, zebyśmy też przez to nie przechodzili.. dlatego ja zawsze jak ktoś pisze o Creatonie mówie,żeby uważać.. bo dachówka na zdjęciach wygląda ok.. a potem są jazdy.. A nie patrzyłaś na Brassa? My mamy Meyer Holsen.. ale jeszcze na paletach :D:D:D:D Piemont, widzę,że dużo osób ma tą dachówkę i też o niej początkowo myślałem, bo wygląda nie najgorzej, a wykonanie nie jest z górnej półki.. Powodzenia w.. wyborze i mam nadzieje,że nie namieszałem Ci w głowie :D Chciałem tylko pomóc :D
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-03-02 12:34:01
Każda pomoc/rada w tym wypadku jest bardzo cenna:) Także creatona raczej nie bedziemy brac pod uwagę;/ dzks
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-03-02 17:55:17
Kiedyś wybrałam się na wycieczkę na pewne osiedle domków jednorodzinnych, które znajduje się na łące, przy lesie, więc mgły tam są bardzo często. Wszystkie dachy pokryte koramickiem, robenem, brasem w angobie były pokryte mchem. Tylko te co były w creatonie wyglądały pięknie, jak nowe. U mnie na osiedlu paru sąsiadów ma creatona i pięknie prezentują się dachy. Z każdym produktem można mieć pecha. Jeśli budujecie się przy lesie to idźcie w ceramikę glazurowaną - a to czy bras, roben, creaton to kwestia upodobania.
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-03-02 18:26:16
Zgodzę się..My mieszkamy pod lasem.. na ws.. Wujo ma od dobrych 8 lat na dachu Braasa..i nic się z nim nie dzieje.. zero mchu, porostu.. a dachówka nie jest glazurowana.. Na MB też można znaleźć mega dużo negatywnych opinii o Creatonie, wystarczy poszukać. My przy wyborze też mieliśmy mętlik,ale po rozmowie z kumplem.. wiadomo było,ze Creaton odpada.. Titania.. jest bombastyczna.. ale jak dla mnie to duża ruletka.. albo się uda.. i będzie ekstra dach.. albo się nie uda i będzie reklamowanie.. nerwy.. i stracony czas.. Pozdro :)
odpowiedz
Odpowiedź do kometa2g
Data dodania: 2015-03-02 20:17:17
My z tyłu domu i po lewej stronie mamy sąsiada, po prawej stoi działka bez zabudowań, ale za to zarośnięta głównie brzózkami, poza tym u nas na działce właśnie po prawej stronie rosną baaaaaardzo wysokie choinki;) można więc powiedzieć, że mamy mały własny lasek. U kogoś na blogu czytałam, że angoba nie zachodzi mchem, ale czy to prawda czy mit???
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-03-02 20:27:22
Mech:)
Pewnie każda z czasem zarośnie :) Taki urok dachówki :) Na poprzednim domu miałam zwykłą bez powłoki,bo takie były 20lat temu.Od północy trochę zzieleniała,ale bez tragedii:) Po ok.15latach wzięłam firmę od mycia dachów i była jak nówka :)
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-03-02 20:12:12
Jak jestem w drodze to też obserwuję dachy, ale ciężko jest mi 'wyłapać' kto jaką ma dachówkę, wszystkie do siebie są bardzo podobne! Byłaś pewna kto co ma na dachu????
odpowiedz
Odpowiedź do kometa2g
Data dodania: 2015-03-03 19:13:12
Tak, byłam pewna. Producenta poznasz po gosiorach i dodatkach. I tak: Roben http://images46.fotosik.pl/93/49baf2e798d74dc8med.jpg , Creaton http://www.keradach.pl/uploads/9/7/6/0/9760271/9458757_orig.jpg , Rupp http://www.arkadakornik.pl/wp-content/uploads/2013/10/DSC07014.jpg , Brass http://www.kryciedachu.eu/images/galery/szynkielew/2.jpg , Koramic ma ze 2 http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTf0n3jgP_d-EA6cr8g-DqyYfyDo1XFjtvdPNtc65mnDcvEB1us i http://www.wienerberger.pl/images/db/srref/1248864192366.jpg .
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-03-03 19:33:41
Teraz rozumiem, może zapamiętam te gąsiory hehe :)
odpowiedz
Odpowiedź do kometa2g
Data dodania: 2015-03-02 08:56:39
my jeszcze daleko do dachu, ale zdecydowaliśmy już że roben monza plus antracyt :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-02 20:22:22
No prosze:) mój mąż nie chce nic planować z dużym wyprzedzeniem....mówi: mamy jeszcze czas. I tak w kółko, więc co ja tam sama mogę. Czekałam na ten moment no i w końcu nadszedł! Hurrra!
odpowiedz
Odpowiedź do mikrusroxi
madic27  
Data dodania: 2015-03-02 13:06:56
z tych 3 to ja bym wybrał Koramica-mamy dachowke z tej firmy i nic sie z nia nie dzieje,heh jak narazie;-)pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-02 20:25:17
Musimy jeszcze poczytać o tych wszystkich dachówkach, może decyzja padnie właśnie na Koramica. Pozdrawiam i lecę obczajać Wasz daszek:)
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
Data dodania: 2015-03-02 22:03:37
Creaton Titania
My mamy creaton Titanie i jesteśmy zadowoleni dostałem 50 lat gwaranci a od firmy dekarskiej dożywotnia gwarancje na wykonane pokrycie ,to najlepsza firma dekarska unas w okolicy i polecali ta dachówkę napewno to lepszy wybór niż roben
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
kasicka  
Data dodania: 2015-03-02 22:37:44
Słyszałam że creaton ma lipę, że są problemy z dobraniem koloru jak ci zabraknie, ja mam alegre 9wienerbergera, połysk,bardzo ładnie wygląda w słońcu, słyszałam że lepsze są błyszczące bo nalot tak szybko na nich się nie osadza
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-06 15:24:36
My mamy Creatona Titanie i jesteśmy bardzo zadowoleni. Polecam tylko glazurowaną dachówkę, nie zajdzie mchem a kurz i brud spłynie z deszczem. Zastanawialiśmy się też nad Robenem, ale nasz dekarz odradził, ponoć ma nierówne zamki i potem może być widać jakby była krzywo położona. Zaczęliśmy się przyglądać po dachach w okolicy i faktycznie widać na niektórych, że dachówki nie są idealnie nad sobą albo obok siebie.
odpowiedz

Wiosna tuż tuż....

Data dodania: 2015-02-25
wyślij wiadomość

Hej!

Widzę, że u wielu z Was dzieje się na całego! Sezon budowlany wrócił, choć niektórzy działali nawet w środku zimy:) U nas narazie jeszcze cisza....ale...ale...za półtora tygodnia mąż z teściem wracają do akcji! Hurrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaa!!! No chyba, że wróci zima.....;/ lecz prognozy są obiecujące, także jestem dobrej myśli.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Powoli rozglądamy się za ekipą od dachu....i jakże ważny wybór czeka nas również z dachówką, ale o tym dopiero na wiosnę jak będzie już coś wiadomo...

WZNOWIENIE PRAC: 9 MARCA :) 

Powodzenia !!!!

Pozdrawiam Was wszystkich bardzo wiosennie i uważajcie na dziury w asfalcie :)

M.

5Komentarze
Data dodania: 2015-02-25 16:52:47
Haaa! Uprzedzimy Cię.. :D My zaczynamy prace już w sobotę :D A co.. do.. rysunku to trafiony w 10'tkę :D:D:D:D pozdro :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-26 08:29:19
No proszę! Będę śledzić Wasze postepy:) powodzenia i pozdrawiam M.
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-02-25 17:20:19
Hmmm to u mnie zimy nie było :) dziury w drodze cała zimę były ;)
odpowiedz
kasicka  
Data dodania: 2015-02-25 21:14:50
gratuluję powrotu do budowy i trzymam kciuki za dobrą pogodę ;)
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-26 08:31:52
Dziękujemy i pozdrawiam! ;)
odpowiedz
Odpowiedź do kasicka

ODKURZACZ CENTRALNY-wady i zalety

Data dodania: 2015-01-31
wyślij wiadomość

Hejka!

Od pewnego czasu rozmyślam o odkurzaczu centralnym. Od samego początku byłam na NIE , bo traktowałam to jako gadżet trochę "zbędny" a drogi. Później sobie mówię: może jednak..... taki gadżet byłby fajny:)

blog budowlany - mojabudowa.pl

Mam co do tego gadżetu jednak dużo obiekcji i sobie myślę: 

hmmm a koszty? cały sprzęt pewnie wiele kosztuje, ale co póżniej, a konserwacja, filtry??? Kurcze.... 

hmmmm a co w tych rurach wbudowanych w ścianę się dzieje? roztocza???

blog budowlany - mojabudowa.pl

pełno kurzu? czy te rury się jakoś czyści? 

Proszę Was o opinie na ten temat:) bym mogła podjąć słuszną decyzje.

Pozdrawiam M.


37Komentarze
Data dodania: 2015-01-31 13:35:46
Je też też rozmyślam nad tematem odkurzacza centralnego, co rusz to zmieniam decyzję..hmm my poprzestaniemy na tym, że przygotujemy otwory i takie tam..a w trakcie użytkowania będzie wiadomo czy kupujemy odkurzacz i całą resztę czy też nie :) słyszałam o takiej sprężynie do czyszczenia odkurzacza..
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 14:49:07
W pewnym sensie jest o jakieś rozwiązanie;) każda rada w tym wypadku jest dla mnie cenna , dzięki i pozdrawiam M.
odpowiedz
Odpowiedź do oleczka1986
Data dodania: 2015-01-31 13:54:35
My odrazu przy kupnie projektu w Archonie, kupiliśmy projekt odkurzacza. Dla mnie to mega rewelka,zero hałasu, zero kabli.. przekładania z kontaktu do kontaktu.. Poza tym szufelka w kuchni, albo gniazdko Wally Flex.. Hmm.. koszt? Czytałem na którymś blogu,że jeśli robisz sam, to instalacja chodzi mi tu o rury, to koszt na cały dom.. 1000zł.. i dokupujesz baze... mmm.. na alllegro z Beama masz duży wybór.. :) No powiedz, czy tu to nie wygląda dobrze.. ? http://www.sloneczna-odessa.mojabudowa.pl/?id=143717 Tu instalacja w domu.. u nas bedzie w ścianach.. bo planujemy podłogówkę w całym domu, a podobno rury od odkurzacza nie powinny mieć styczności z ... ciepłem.. :) Pozdrawiam http://www.karmazyn.mojabudowa.pl/?id=152132
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 14:06:33
U mnie rury od odkurzacza w styropianie, poniżej rurek od podłogówki :)
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-01-31 14:56:42
kolejne ciekawe rozwiązanie, każda cenna rada jest dla mnie ważna :)
odpowiedz
Odpowiedź do zojaluxorg2
Data dodania: 2015-01-31 14:55:36
No ja widzę, żę Ty już się na poważnie zagłębiłeś w temat:) u słonecznej całkiem fajnie to wszystko wygląda.... a i myslałam, że koszta są duo większe:)
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-01-31 15:32:10
Wiesz.. jak to u Nas wygląda.. robimy wszystko sami.. więc.. każdy grosz się liczy :D Gdzieś rzeczywiśce czytałem z Żoną,że .. koszt tych rur.. to.. około 500zł.. przecież nie musisz kupować oryginalnych rur z Beam, czy z Izzy... mozna kupić zamienniki.. gdzieś czytałem o tym na MB.. kurde, ze nie dodałem do obserwowanych.. Szkoda.. Co do .. bazy.. to wiesz.. na allegro znjadziesz z Beam za 2500-3500zł.. naprawdę dobre.. chyba,że interesuje Cię wodny odkurzacz to juz wydatek koło 5 tys. Mmm.. konserwacja? Raz w roku masz super hiper konserwacje.. rury sobie te od odkurzacza sama umyć.. na dworze.. bo w domu będzie cięzko.. Hmm.. ja mam teraz odkurzacz bezworkowy Samsunga.. filtry wymierniam regularnie.. zbiornik na odpady i.. rury myję też regularnie.. ale przepinianie z gniazdka do gniazdka, bo kabel nie sięga... a jeszcze jak Żona myśli,ze jeszcze.. centymenetr sięgnie... i nagle wyrywa gniazdko.. Przy centralnym tego nie będzie :D
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-01-31 13:56:28
Żona mi mówi,że instalacja, to nawet mniej niż 1000zł.. :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 14:57:44
Spodziewałam się dużo wyższych kosztów, ufff
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-01-31 14:00:57
Jestem na tak :) Wygoda. Nie biegasz po domu od gniazdka do gniazdka :) Koszty niewielkie. Co do czyszczenia rur... Nie wiem :) Ale w moim domowym odkurzaczu wymieniam filtry. Rur nie czyszczę... A Ty tak?
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 14:59:45
Jasne, że nie czyszczę bo to przecież krótka rureczka, ale chodzi mi o te w ścianach....przy centralnym. W każdym razie jak narazie dzięki Wam widzę same plusy haha to chyba teraz wystarczy przekonać mężulka i sprawa załatwiona :)
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2015-01-31 22:00:46
Myślę że nie będziecie żałować :)
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-01-31 14:15:38
Jestem oczywiscie na TAK!!! Co do Twoich obaw to napisze tak, kazda nowosc budzi obawy i zaraz pojawia się 1000 wątpliwosci. Idac tym tokiem myślenia trzebaby bylo zrezygnować z wielu rzeczy. Rekuperacje planujesz? Tam tez sa rury i co z nimi? Dobry odkurzacz, ktory nie wyrzuca syfu z powrotem na pomieszczenie tez kosztuje troche kasy a wygoda korzystania 100razy mniejsza. Nie daj sie zwiesc tym urojonym historiom o stworach w ścianach itp ;) Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 15:02:51
Rekuperacji nie planujemy, z czegoś trzeba rezygnować bo nie stać nas na wszystkie tego typu nowinki, ale znowu nie do przesady, w coś tam przecież trzeba zainwestować, w końcu ma to być nasz raj na ziemi:)troche wygody nie zaszkodzi:) a najbardziej to mnie te pająki i inne robale przerażają haha Dzięki i pozdrawiam M.
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzony2013
Data dodania: 2015-01-31 14:26:04
My zrezygnowaliśmy. Koszt rozprowdzenia rur i instalacji odkurzacza wyliczyli nam na 2500 pln a do tego jeszcze odkurzacz centralny.Dobry odkurzacz to koszt ok 5-6 tys. a mamy 164m2 pow.użyt. Podsumowując jak pomyślę, że mam mieć odkurzacz za ok.10 tys to wolę kupić dobry normalny odkurzacz za 1-2 tys i odkurzać tradycyjnie a resztę wydać na coś bardziej pożytecznego. Pozdrawiam :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 15:04:29
My staramy większość rzeczy robić sami, i jakby co to rozprowadzenie odkurzacza też:) więc troszkę moglibyśmy zaoszczędzić na robociźnie:) Ot taki plus dla tej inwestycji:)
odpowiedz
Odpowiedź do iwonarus
martap
Data dodania: 2015-01-31 14:30:05
Jeśli sami wykonacie rozprowadzenie rur jest to koszt 800 zł dla 200 metrowego domu, dobra jednostka to na promocji koszt 3000 tyś. Warto.
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 15:05:26
Naprawdę myślałam,że koszty są dużo większe. Skoro warto to....:)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-01-31 17:25:24
Rurki od odkurzacza montuje się razem z hydraulika czyli pod styropianem. Jednostka to koszt już 1400 bo nie musi być Beama
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 17:46:19
my nie planujemy odkurzacza centralnego, miałam juz z nim doczynienia i wcale nie taki cichy, och i ach, ta rura potwornie ciezka,, zagina sie i zle ciagnie, trzeba biegac od jednego gniazda do drugiego, no chyba ze ktos sobie zafunduje rure 30m , zajmuje duzo miejsca. na pewno jest dobry dla alergików, i te szufelki sa fajne, ale jak sie zapcha to jest duzy problem, trzeba uwazac zeby nie wciagnac klejacych rzeczy, bo o ile ze zwyklego odkurzacza z rury wyciagniesz to z centralnego moze byc klopot
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 21:38:43
I za tą radę też dziękuję, będę pamiętać :) chociaż jak z mężem gadałam to mówił coś o odpowiednich średnicach tych rur właśnie żeby się nic nie zapychało. No i będę pamiętać co by żadnych np żelek nie wciągać:)Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do projekt-kuba
ligia28
Data dodania: 2015-01-31 19:33:54
był taki moment że rozważałam odkurzacz centralny,ale mój szwagier(architekt)odradził mi go,powiedział że ma naprawdę bogatych inwestorów dla których taki odkurzacz to jak dla nas waciki i w życiu by im tego nie zaproponował,dla nich to "zwyczajny syf w domu" ale każdy robi jak uważa!
odpowiedz
kasicka  
Data dodania: 2015-01-31 21:37:36
znajomi mają i są zadowoleni, mąż mój też by chciał ale mnie to jakoś nie przekonuje, mi powiedzieli 5000 zł za wszystko, wolę kupić dobry odkurzacz i jeszcze mi zostanie w kieszeni, a jak coś utknie w ścianie to co wtedy?
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-31 21:41:41
to wtedy mamy problem ;/ ale ponoć daje się takie rury w ścianach, ażeby nic tam się nie zatrzymało ;) no chyba , że wciągniemy ze 2 skarpety:) ktoś coś pisał o jakiejś sprężynie do czyszczenia w razie "W". Ja też na początku byłam sceptycznie nastawiona, ale chyba się przekonałam na plus:) Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do kasicka
daria1  
Data dodania: 2015-01-31 22:46:20
u nas będzie. instalacja (1 gniazdo parter, 1 gniazdo poddasze, szufelka w kuchni i wally flex w wiatrołapie) - cena z robocizna 1000 zł. Sam odkurzacz i akcesoria kupimy później. Nasz instalator nie poleca odkurzaczy bema bo są problemy z gwarancja podobno.Rura będzie miała 9 metrów a nie 30 jak ktoś wcześniej napisał i dosięgnie do każdego zakamarka. rura jest bardzo lekka i plastyczna więc nie widzę kłopotu w używaniu. cały odkurzany syf trafia do rury z powietrze wydmuchiwane jest na zewnątrz budynku. powietrze/kurz w zwykłym odkurzaczu rozpylane jest w domu.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-01 20:19:47
Cały ten centralny odkurzacz to dla mnie czarna magia bo nigdy nie zagłebiałam się w temat ;/ te wszystkie gniazda, szufelki. wally fex itd dopiero to ogarniam :) jak narazie jestem na TAK :)
odpowiedz
Odpowiedź do daria1
Data dodania: 2015-02-01 20:32:36
Magia
Mam odkurzacz i uwielbiam go :) Dla każdego nowości są czarną magią,ale idzie to ogarnąć :) pozdrawiam :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-01 21:27:11
I kolejny positiv!
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
kasiaczo
Data dodania: 2015-02-02 01:29:55
My też zrobilismy odkurzacz centralny naszych kilku znajoych ma i polecają bardzo niekurzy sie nieśmierdzi niehalasuje .Rozprowadziliśmy więc rury do odkurzacza centralnego w calym domku natomiast odkurzacz kupimy mocniejszy np typu karcher i go zawiesimy w kotlowni (mała przerobka)znajomi tak mają i jest ok a jest taniej bo odkurzacz centralny jest drogi pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-02 07:58:09
Kombinacje
Ale po co tak kombinować ? Jest taki wybór jednostek do odkurzacza centralnego,że można znaleźć coś w dobrej cenie. Nie polecam takiego rozwiązania !
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-02-02 18:38:40
Myślę, że jak już robić to raz a porządnie, napewno obejdzie się bez kombinacji!
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
kantata  
Data dodania: 2015-02-06 21:13:35
Hej, ciekawy temat, ja też mam już zamontowaną instalację i jej koszt to dodatkowe 1000 zl, wg mnie w porównaniu z całą hydrauliką, to niewielki dodatek. Co do samego odkurzacza to znajomy, który montuje takie rzeczy mówi, że za 1500zł się kupi a za 2500zł to już bardzo porządny sprzęt. Uważam, że w ciagu zycia potrafimy wydać na zwykłe odkurzacze tyle, które co kilka lat są do wyrzucenia, więc ja dla centralnego odkurzacza mówię "TAK"!! Co do tych wciągniętych skarpetek,też mnie to przeraża, ale można założyć taką nakładkę z kratki, jako zabezpieczenie przed wciągnięciem większych rzeczy.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-06 21:48:51
O widzisz i właśnie dowiedziałam, się o dodatkowej rzeczy przy tej całej instalacji jaką jest owa kratka! Ha jak ja uwielbiam ten blog, gdyby nie on to ja nic bym nie wiedziała:(
odpowiedz
Odpowiedź do kantata
Data dodania: 2015-02-11 20:01:28
myślałam o odkurzaczu centralnym ale jakoś przeminęło z wiatrem ;) nie zrobiliśmy na gwiazdkę dostaliśmy odkurzacz samsunga coś w stylu irobot i mogę jechać do pracy a on odkurza dla mnie to lepsze rozwiązanie :) nie mamy dywanów więc sobie radzi jakby były niestety ręczny odkurzacz niezastąpiony :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-15 18:21:22
Odkurzacz centralny - wspaniała sprawa. Można to trochę porównać do sytuacji z bidetem. Ktoś kto nigdy nie miał, uważa, że jest zbędny - ale ktoś kto miał i używał, nie wyobraża już sobie bez niego życia :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-19 17:27:23
Ja tam jestem zadowolana że podczas odkurzania nic mi nie wylatuje tak jak przy zwykłym odkurzaczu z tyłu kurz z filtra a pozatym moc wciagania kurzu zabrudzen z dywanu rewelacyjna ,no i nic nie zagłusza mi muzyki podczas sprzatania ,owszem słychac siłe ssania no i szufelki nie sa ciche ale ja nie żałuje sami położylismy instalacje a rurki to koszt 300 paru złotych (góra i dół)naprawde polecam
odpowiedz
bilu123  
Data dodania: 2015-02-25 13:21:28
Ja kilka lat temu okazyjnie nabyłem odkurzacz kirby za 1000 zł i może dla tego nawet nie pomyślałem o odkurzaczu centralnym. Kilku moich znajomych ma ale żeby np. dobrze wyczyścić dywan pożyczają mojej maszynki. Zresztą większość z nich zapytana czy jakby budowali się jeszcze raz to czy zdecydowaliby się na ponowne założenie instalacji mówiła mi że raczej nie. A dla mnie czy trzeba latać z kablem czy z rurą to jest to samo. A sam kirby w związku z tym że jest zbudowany inaczej niż większość odkurzaczy zapewnia łatwe i dogłębne sprzątanie za każdym razem.
odpowiedz

Z montażem czy bez?

Data dodania: 2015-01-13
wyślij wiadomość

Hej blogowicze!

Ostatnio z mężem dumaliśmy nad oknami.... Sprawa ma się następujao: mąż potrafi montować okna:)ale jeżeli zamówimy okna bez montażu to :

1. Czy tracą gwarancję.

i

2. Czy zmienia się ich cena? Kiedyś było tak, że jak się brało z montażem płaciło się inny Vat , i jak bez montażu to też inny. Czy nadal tak jest?


Proszę o rady, brać z montażem czy bez.

Pozdrawiam ze słonecznej południowej PL:)

40Komentarze
Data dodania: 2015-01-13 14:51:36
w vat napewno jest różnica i to spora 8% z montażem i 23% bez, więc nie wiem czy się opłaca brać bez montażu :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 15:07:11
Też sobie wymyślili, no ale Polak potrafi...kombinować:) Dzieki i pozdrawiam, u nas dziś istna wiosna:)
odpowiedz
Odpowiedź do jolaimichal
Data dodania: 2015-01-13 15:02:15
Zależy o jaki montażu myślicie? Jeżeli o warstwowym albo ciepłym, to pomimo wyższego VAT-u, taniej będzie z własnym montażem. Co do gwarancji to nie wiem?:) Pozdrawiam:)
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 15:06:00
Montaż tradycyjny, normalny, zwykły czy jak on sie tam nazywa:)taki raczej wchodzi w gre:) Dzieki za odp i pozdrawiam:)
odpowiedz
Odpowiedź do monikaadam
Data dodania: 2015-01-13 15:16:37
też to rozważaliśmy. Robimy montaż podstawowy. I jest tak jak piszą powyżej. Czyli jak bierzecie montaż to 8% VAT, jak bez to 23% VAT. Więc różnicy praktycznie nie ma. Jak montujecie sami to nie tracicie gwarancji, jest jedynie ryzyko, że ja Wam uszkodzi się okno podczas montażu to tego Wam nie uwzględnią. Dodatkowo w cenie 8% VAt z montażem macie wliczone już pianki, gdzie przy montażu własnym musicie sobie je już kupić. My przeanalizowaliśmy za i przeciw i doszliśmy do wniosku, że skoro cenowo wychodzi podobnie to po co się męczyć. Będziemy stać z założonymi rękami i patrzeć czy dobrze robią swoją robotę czy nie :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 15:21:13
Mąż sie boi właśnie tych "fachowców". Już zapowiedział, że jak będziemy brać z montażem to będzie chodził za nimi krok w krok z poziomicą:) Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do katarzyna1
Data dodania: 2015-01-13 16:57:22
no i mamy chyba trochę rozbieżne info, bo my jak pytamy czy przy własnym montażu gwarancja zostaje zachowana wszyscy mówią, że tak. Więc już sama nie wiem kto ma rację. Ale ostatecznie i tak będzie z montażem i tak jak piszesz - poziomica na budowie już leży przygotowana, termosy na kawę w pogotowaniu, papier do zapakowania kanapek też jest i można wisieć nad montażystami i ich pilnować jednocześnie objadając się i pijąc pyszną kawkę. W sumie same plusy jakby na to nie spojrzeć. Hehehehe. Też bierzcie z montażem i szykujcie termosy :)
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-01-13 18:01:14
Coś mi się wydaję, że z montażem to ta lepsza opcja, a tak naprawde to okaze sie po wszystkim :) Dobra rada, w takim razie już szykujemy te termosy:)
odpowiedz
Odpowiedź do katarzyna1
Data dodania: 2015-01-16 19:13:45
A co d tej gwarancji to dziś dostałam do przeczytania z Dako, bo raczej na te okna się decydujemy i pisze tam, że jak jest montaż samodzielny to jest 3 lata gwarancji.
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-01-21 13:21:34
Pewnie każda firma ma inne warunki gwarancji, trzeba będzie popytać tu i tam, dzięki za info :)
odpowiedz
Odpowiedź do katarzyna1
Data dodania: 2015-01-13 15:22:19
Montaż montażem,ale gwarancji nie będzie.
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 15:37:14
no własnie, a gwarancja to jednak gwarancja:)
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2015-01-13 15:28:13
Wiem,że jak Teściu wymieniał okna, to bez monetażu i facet coś mówił,że w razie "w" nie będzie gwarancji.. I rzeczywiście ten vat.. robi wrażenie, nie? Dziś jakoś okienne wpisy nam się zrobiły :D
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 15:40:10
Rzeczywiście jakoś tak okiennie dzisiaj:) Mąż by sam zrobił to by przynajmniej wiedział, że dobrze i że robota niespartaczona a tak... zaś z drugiej strony to szkoda tej gwarancji... jest jeszcze trochę czasu do namysłu całe szczęście:)
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-01-13 15:32:04
Montujesz sama to nie masz gwarancji w większości firm. i się nie dziwię - nie każdy umie zrobić to fachowo a potem producenci i sprzedawcy musieliby brać za to odpowiedzialność...
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 15:43:21
Gdyby mąż się na tym nie znał to by nie rozważał takiego rozwiązania, a że u nas każdy grosz się liczy no to rozważamy...no i wiadomo, że jak ktoś robi samemu i dla siebie to roboty napewno nie spie....no tylko ta gwarancja...jednak dobrze ją mieć... no zobaczymy, mamy jeszcze czas do namysłu. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2015-01-13 15:46:41
Teoretycznie nie :) Ale.... np znajomy kładł sobie sam płytki (żyje z układania płytek) Położył tak że ja bym nawet w piwnicy nie przełknęła tak położonych płytek :D:D jak to zobaczyłam to zdziw mnie wziął że ma na chleb :)
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-01-13 16:04:30
...i to z masłem :)
odpowiedz
Odpowiedź do po-prostu-my
Data dodania: 2015-01-13 16:14:57
eeee na masło to chyba nie zarobi przy takiej robocie, prędzej smalec:)
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
ekodom  
Data dodania: 2015-01-13 16:32:28
Z gwarancją jest tak : jeżeli w karcie gwarancyjnej niema słowa o autoryzowanym montażu to gwarancja obowiązuje pod warunkiem ,że został wykonany zgodnie z instrukcją producenta ( liczba kotwień ,piony poziomy , przekosy itp .) Np mój dostawca nie wnika kto montował tylko zanim podejmie procedurę reklamacji sprawdza poprawność montażu od strony technicznej .Jeśli montaż jest prawidłowy to w przypadku reklamacji nie ma znaczenia Kto montował . Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 16:35:48
I na bank znajdzie jakieś uchybienie,aby nie uwzględnić gwarancji.
odpowiedz
Odpowiedź do ekodom
ekodom  
Data dodania: 2015-01-13 16:49:31
Nie pyta kto montował Wiec serwisant nie wie czy czasem montażu nie dokonał autoryzowany serwis a tym samym na siłę nie szuka dziury w całym . Nie mam problemów z tak zwanym szukaniem pretekstu do odrzucenia reklamacji z przyczyn tzw formalnych .
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2015-01-13 18:02:16
Dzięki za konkretną odpowiedź, takiej potrzebowałam :) Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam M.
odpowiedz
Odpowiedź do ekodom
Data dodania: 2015-01-13 17:10:59
To wszystko zależy od firmy.My bralismy z montazem ze względu na Vat.dodatkowo nasze 3m okno sprawialo problemy dlatego wolelismy zeby firma to zrobila.
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 18:03:26
Z tym Vatem to gruba przesada! No , ale Polak potrafi:)
odpowiedz
Odpowiedź do oliwkaign
Data dodania: 2015-01-13 18:13:23
Polak potrafi
Przecież " ten Vat" nie obowiązuje tylko na okna.Znajdziesz wiele innych przykładów,więc sformułowanie "Polak potrafi" jest pejoratywne.
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
Data dodania: 2015-01-13 18:17:48
Polak potrafi kombinować, o to mi chodziło. Madera jeśli Cię uraziłam jako Polaka to sorry :)
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2015-01-13 18:27:42
Uwierz mi,nie tylko Polacy kombinują :) Ja nie z tych,co się obrażają tylko jakoś drażni mnie to powtarzanie frazesu,który mija się niekiedy z prawdą.
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
madic27  
Data dodania: 2015-01-13 17:48:43
własny montaz to pewnosc ze niczego sie nie sknoci choc wyjdzie troszke drozej ale nigdy nie wiadomo na jaką ekipę montazystów trafisz.pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 18:11:10
To tzw "fachowcy", których nie cierpie!!! Mam nadzieje że na takich nie trafimy, jakby co... :) Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do madic27
Data dodania: 2015-01-13 18:24:05
nawet przy montażu przez sprzedawcę niema pewności co do gwarancji chyba że jest to montaż fabryczny.Brygady sklepowe nie do końca zawsze przestrzegają zaleceń producenta.Ja montowałem warstwowo sam ale wtedy był zwrot vat budowlany co pokryło koszt taśm i pianki.
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-13 18:40:26
Tobię się jeszcze udało!:) szczęściarze:) Mamy jeszcze trochę czasu do namysłu, pewnie jak pojeździmy za oknami i popytamy co i jak to wybór będzie dużo prostszy. Pozdrawiam M.
odpowiedz
Odpowiedź do jarecki71
kasicka  
Data dodania: 2015-01-16 19:02:15
nasz pan budowlaniec powiedział, że jak on wstawi okna to mamy od niego rok gwarancji a jak firma to będziemy mieli więcej i że się lepiej opłaca, żeby firma wstawiła od razu
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-21 13:23:29
Przynajmniej Pan budowlaniec szczery, tylko czemu nie chciał zarobić ? Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do kasicka
przemki  
Data dodania: 2015-01-21 12:13:02
Z tą gwarancja bywa różnie. Dlatego polecam zapytać się sprzedawcy jak by to wyglądało. Wtedy będziecie mieli pewność. Co do vatu to jest on zmienny tylko daltego, że jeżeli brało się okna bez montażu wtedy można było odliczyć vat ponieważ wynosił 23% a z montażem 8% i wtedy nie można było ich odliczyć. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-21 13:20:28
Tak też zrobimy, pewnie co firma to inne warunki gwarancji. Dzięki i pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do przemki
Data dodania: 2015-01-21 17:58:37
Lepiej spytac w sklepie..ale w razie zbicia okna lub uszkodzenia np.ramy okiennej a to sie ciezko zdarza powiedza ze to wasza wina a nie zawsze sa okna cale bez zadrsklepieja bym nie ryzykowala...mi wialo bo zle okna wyregulowane byly to w ciagu roku kilka razy z gwarancji korzystalam i musieli naprawiac usterki...
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-03 12:41:06
Niestety i tak też czasem się zdarza, a lepiej jak to przydarzyłoby sie ekipie niż nam :( a najlepiej to wogóle!
odpowiedz
Odpowiedź do izulek-2013
Data dodania: 2015-01-21 17:59:19
A macie wielkie okna...waża kupe kg....
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-03 12:42:00
Racja, szczególnie to w wykuszu, oj to byłaby tragedia! Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do izulek-2013

Dziś mijają 2 lata...

Data dodania: 2015-01-11
wyślij wiadomość

Tak, tak... dokładnie 2 lata temu zakupilismy naszą wymarzoną działkę. Szukaliśmy jej dość długo, miała być przede wszystkim szeroka, miała miec ok 2000 m2, i jej cena miała być nieprzesadzona:)  I tak w końcu sie znalazła... Akt notarialny podpisalismy dokładnie 2 lata temu...

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

A tak nasza działeczka wyglądała na samym początku:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Tak się prezentuje na chwilę obecną :

blog budowlany - mojabudowa.pl

Niestety nie mam ujęcia z tej samej perspektywy co poprzednie zdjęcie, ale uwierzcie, że zmieniło się i to bardzo:)

blog budowlany - mojabudowa.pl



Pozdrawiamy M., J., A., H. :)

5Komentarze
Data dodania: 2015-01-11 21:49:49
Jak ten czas leci... My tez 2lat temu kupilismy dzialke po rownie dlugich poszukiwaniach. Zycze powodzenia w dalszych etapach budowy:)
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-12 07:39:38
Dziękujemy i nawzajem! Ha, ale Wy to już na finiszu! Gratulaje:)
odpowiedz
Odpowiedź do wymarzony2013
Data dodania: 2015-01-12 09:36:28
Czas leci.. .nam mina dwa lata 13.12.. :D Mam nadzieje,ze do tego czasu się wprowadzimy :D:D:D:D Pozdrawiam i gratuluje :D
odpowiedz
Data dodania: 2015-01-12 11:28:35
W takim razie na wiosnę chyba ostro zaczynacie prace:) Mówisz poważnie z tą przeprowadzką??? Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do rodzinna-budowa
Data dodania: 2015-01-13 15:38:31
Noo.. po ciuchu..na maksa.. chciałbym już kolejne święta spędzić w Rukoli :D Zobaczymy marzy mi się to.. na maksa.. Gdyby nie komplikacje, to już powinniśmy mieć dach.. więc.. ruszamy na wiosnę z pełną parą... :D Stąd milion pytań.. bo już chce mieć wszystko ogarnięte.. tylko isć i kupować :D
odpowiedz
Odpowiedź do domwczarnuszce2
domwczarnuszce2
ranga - mojabudowa.pl lider
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 344262
Komentarzy: 2885
Obserwują: 304
On-line: 9
Wpisów: 229 Galeria zdjęć: 1037
Projekt DOM W CZARNUSZCE 2 VER.2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Niedaleko Częstochowy
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2023 maj
2021 lipiec
2020 lipiec
2019 maj
2018 listopad
2018 październik
2017 grudzień
2017 wrzesień
2017 czerwiec
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 grudzień
2014 listopad
2014 październik
2014 wrzesień
2014 sierpień

Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67154
Liczba wpisów: 222815
Liczba komentarzy: 903601
Liczba zdjęć: 681169
Liczba osób online: 233
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy